Sista gången på ridningen här i spanien:(!!

Hej!!
Idag har jag ridit för sista gången på Club hipico la gubia, det har varit ett toppen stall!!<3 Alla i stallet har varit med och hjälpt oss att komma upp på högre levlar i ridningen. Om man jämför med sverige så är det:
 -En lektion i sverige, hindren är typ bara 50 cm höga och  cirka 4,5 st. hinder och hoppning var 4:de vecka lektionen är ofta 3 kvart typ!
- Här i spanien är det ofta typ 1 och en halv timme, man värmer upp själv fast med lite hjälp så lärarna säger så att allt ser bra ut, sen hoppning (varge gång) ofta är banan 10 hinder och cirka 75, 80 cm eller ibland har det varit 90 banor.
Det är en himla skillnad, här är det så mkt mer runt själva ridningen.
Idag när slutade så fick vi en liten rosset och ett fin brev där det stog typ lycka till i sverige och vi kommer skana er, Kiara som jobbar i stallet började gråta lite, det var sorglit.<3<3<3
Men jag kommer rida där på höstlovet!!!!!!!!!!:))))))))))))))))))
Lite bilder och minnen::::    Om du tar pilen över bilde står det lite var och vem o.s.v!!!
Min favvo häst Selecto<3<3
Selecto, Midas och jag!!! Mina små gullisar!!<3<3<3
Selecto:
Han komm till La Gubia när  jag hade ridit där i cirka 3 månader, han bodde på en show och där var hans uuppgift att springa runt och ha en riddare på ryggen. Så då kunde han iknapt hoppa, men nu så hoppas loka bra som alla andra, han är en smart, snäll, rolig och söt ponni!!! JAG ÄLSKAE DEJJJ!!
Mina rosetter dom små som är blå och grön är från la gubia!:)))Men jag har en rosa oxå!


Caballos=hästar på spanskaHästarna i hagen!<3<3

Alcotan!!!!!<3<3

Min första rosett på första tävlingen på La Gubia!!!:)))

Lite om mitt år på detta toppen stall!!!!
Idag så hoppade vi ett kryss där bommarn var högst upp på båda sidorna!!!<3<3<3<3


//////Många hästiga kramar Emma!!!:)))


Kommentarer
Postat av: Mathilde & Tyra

Rastaborg??? <33

2011-08-09 @ 10:09:38
URL: http://suddgummin.blogg.se/
Postat av: Anna

älskar värkligen dessa bilder och dig SÖTIZZZ!

2012-01-09 @ 21:49:55
URL: http://ponnyat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0